iletişim

renkmutfagi@hotmail.com

takip edin

1 Mayıs 2010 Cumartesi

KISIR.. sevmeyen var mı?

Bulgurun faydaları saymakla bitmiyor, en önemli özelliğinin kan yapıcı olması müthiş. Kısır dediğimiz yarı meze yarı salata ise içeriğindeki yeşil taze sebzeler ile daha da besleyici oluyor. Kan şekerini yükseltmiyor ve harika bir folik asit.
Açıkçası kısır yapmadığım bir hafta yok gibi neredeyse.Bazen yumurtalısını da yapıyorum. 

Protein bakımından da zenginleştiriyorum böylece. Kısır tarifi vermeye çok gerek yok diye düşünüyorum ama lezzet bakımından benim kısırlarımı diğerlerinden farklı kılan ince detayları şöyle sıralayabilirim.
Öncelikle rendelenmiş soğanın bol miktarda salçayla zeytinyağında pişmesi, bol miktarda kuru nane kimyon kısacası baharat.. sonrasında ıslattığımız bulgurla iyice karıştırılması ve bolca sebze. Yani taze dereotu taze soğan maydanoz az domates ve yaş nane bunlardan en önemlileri.Eğer yumurtalı yapıyorsam, sebzeleri eklemeden önce, iyi çırpılan 2-3 yumurtanın kızgın yağda köpükleşmiş ve iyice pişirilmiş halini bulgura ekleyip görünmeyene kadar karıştırıyorum. Sonra sebzeleri ekleyip sonlandırıyorum.
Bence her iki türlü de vazgeçilmez bir tadı var kısırın. Çocukluğumdan beri hayatımın en önemli yiyeceği diyebilirim.Ofiste evde hiç farketmez hiç üşenmeden yapabilirim.Tadı kadar sunumuna da özen gösterenler için, bir miktar salatalık turşusu ve acı yeşil biberle süslenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder