iletişim

renkmutfagi@hotmail.com

takip edin

13 Şubat 2011 Pazar

Minik Mayalı Puflar

Sevgili kuzenimin harika tarifi... Donut... Ben öylesine büyülendim ki, Donutu sadece tatlı olarak görmekten ziyade, geceden mayalanıp sabaha kadar dolapta bekletilen ve sabah kahvaltısından hemen önce fırına atıp pişirilen ve eve mis gibi kokular yayan bu harika hamuru, minik mayalı puflar olarak kendi blogumda da tariflendirmek istedim. Canım kuzim İsmet'in bloğundaki muhteşem haline de işte tam buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Dünkü buluşmamızda da baş ikramlarımdan biriydi. Bu kez ortadan ikiye keserek içine mayonez-labne-dereotu ve kırmızı biber karışımını ekledim. İyi bir atıştırmalık oldu.

Ayrıca dilerseniz tam buğday unu veya kepekli un da kullanabilirsiniz. Özellikle sabah kahvaltısı için muhteşem oluyor.Hem çok besleyici hem de sağlıklı.


Gelelim o mis kokulu hamura...

Malzemeler:
3.5 su bardağı un
1.5 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı toz şeker
2.5 çay kaşığı kuru maya
2 çorba kaşığı sıcak su
57 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
3 yumurta sarısı
1 su bardağı süt
yarım çay kaşığı tarçın

Ekmek makinasının hamur programında yapmak için:
Sıvılar altta kurular üstte olmak şartıyla malzemeleri makinaya yerleştirin ve hamur programını seçin. 1.5 saat sonra hamurunuz hazır.
Tezgahı ve hamuru unlayıp yapışmasını önledikten sonra,hamuru 1 cm kalınlığında açıp çay bardağı veya arzuya göre su bardağıyla yuvarlaklar halinde kesip, yağlanmış fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Tepsiyi streç filmle kaplayıp yarım saat daha bekletip 180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişiriyoruz. Ben tercihen hamuru geceden yapıp tepsinin üzerini streç filmle kapatıp buzdolabında bekletiyorum ve sabah erkenden uyanıp, tepsiyi fırına verip kahvaltıya yetiştiriyorum.Yukarıda da belirttiğim gibi, arasına arzu ettiğiniz gibi bir malzemeyle tatlandırabilirsiniz veya sıcak sıcak bir kahvaltı ekmeği olarak tereyağıyla lezzetlendirebilirsiniz..Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Esracım, dün bizi ağırlayışına bayıldık. Öyle ki yedik,içtik istemeyiz istemeyiz dedik en son meyveleri de mis gibi de kokuyorlarmış diye götürdük.senin etinden,sütünden,bilginden faydalandık kahvemizi de içtik eline,koluna sağlık.bende o gazla bütün paramı organik markette harcadım geldim:)
    şimdi heyecanla mutfakta ekmek makinasının başında bize yaptığın o şahane ekmeklerin hamurunu hazırlıyorum.seninkisi gibi olacakmı diye sabırsızlanıyorum, tadı damağımda kaldı.
    sevgiler.komşun gamze.

    YanıtlaSil
  2. Gamzeciim
    asıl ben size bayildim.. varliginizla, hos sohbetinizle, samimi ve icten tavrinizla aranizda olmak inan benim icin cook guzel. Cimen hanimin dogal ve sicak sohbeti, senin icten samimiyetin, Gozde' nin kisacik zamanini bize ayirmis olmasi kosup gelmesi ve hicbisey anlamadan gitmek zorunda kalisi :( , Dilek'in icten tatliligi, Gül'ün icten sicakligi, Özge'nin candanligi.. umarim en guzel zamanlarda daha guzel agirlama sansim olur, ne de guzel olur:) afiyet olsun bal olsun seker olsun:)

    YanıtlaSil