iletişim

renkmutfagi@hotmail.com

takip edin

23 Nisan 2010 Cuma

Hayatımın Yemeği; Zeytinyağlı İç Bakla

Bahar geldi, hoşgeldi. En çokta bana, bize, bizim eve geldi, tarçına geldi, yeni dünyama geldi, bahçeme veee soframa geldi..
Taze iç bakla, taze enginar, tazecik semizotları pazar yerlerini yeşertti..
Anneciğimle geçtiğimiz pazar, pazara gidip en güzel 'sakız bakla' dedikleri baklaları aramaya koyulduk ve bulduk. Sonra taşıyabileceğimiz kadar alıp evde bir güzel ayıkladık ve pişmeye hazır hale getirdik.

Az önce annemde ayıkladığımız bu tazecik baklaları deepfreeze'imden çıkartıp harika bir yemeğe daha imza attım:) Ben kendim yaptığım için böyle söylemiyorum, yemek kendinden harika;)

Tarifi:
1 Kilogram Baklanın içi,
Yarım demet dereotu,
1 Küçük soğan,
Yarım çay bardağı Zeytinyağı

Terbiyesi İçin;
Yarım yemek kaşığı un,
Çeyrek limon suyu,
İki çorba Kaşığı Ilık su.

Rendelenmiş soğanları zeytinyağında iyice pembeleşinceye kadar kavurduktan sonra taze iç baklalarımızı da ekleyerek 5-8 dakika kadar daha iyice karıştırıyoruz. Önceden hazırladığımız terbiyeyi de ilave ederek 1 dakika daha karıştırıyoruz ve ince kıyılmış dereotlarını da yemeğe koyup, 1 çay bardağı sıcak suyu da ekleyerek kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.10 dakika içinde pişiyor. Bu kadar basit.
Pişen yemeğin Cam kasede soğumaya bırakılmasının, lezzeti bir miktar arttırdığını düşünüyorum.Yani bence soğuk servis edilmeli.
Afiyet şeker bal olsun;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder