iletişim

renkmutfagi@hotmail.com

takip edin

16 Nisan 2012 Pazartesi

Deniz Fasulyesi

Girit mutfağı.. Ege.. Ege yeşili.. Yeşile tutku.. Cibesler radikalar turp otları deniz börülceleri. Balık sofralarının ve restoranların en önemli vitrini. Cunda'nın kalamar kokan sokakları, kalamar sosu Cunda'da meşhurdur, başka yerde yemem..

Çeşme'nin Dalyanı, inci gibi gerdanında sıralı balıkçılar.. Hepsi aslında yemyeşil kokar. Güzel Ege Denizinin iyotunu çekersiniz içinize sonra da mis gibi mezelerini midenize...
Ben Deniz Fasulyesi ile geçen yıl tanıştım çok ilginç. Caaanım urla iskele pazarında. Deniz börülcesine göre biraz daha zahmetsiz. Ayıklarken lifleri çok kalın değil. Lezzeti ise çok benzer. Ama sanki daha bir başka, ayrı bir güzel. Kendinden ekşi ve tuzlu bir tadı var. Önceden tadına bakmadan soslamayın derim. Haftasonlarında balık sofralarına renk katmak için deneyin, vazgeçemeyin. Urla Alaçatı, Gülbahçe ve Balıklıova pazarlarında bulmak mümkün.Afiyets:)

2 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsınki. Oralarda olsam da yesem dedim. Ben de aslen egeliyim ama deniz börülcesini biliyorum da fasulyesini yemedim. Yazın gidersem bulup denemek isterim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslen egeli olmak ne büyük bir şans değil mi:) sen de öyle güzel bir yorum yapmışsın ki bende bunun için teşekkür ederim. Yazın gelirseniz ege yeşilleri dolu sofralarımızda ağırlamak isteriz. kocaman sevgiler

      Sil